Polscy bukmacherzy rywalizują ze sobą na bardzo wielu polach. Każdy z nich stara się zaoferować lepsze od konkurencji kursy bukmacherskie, umożliwić obstawianie niedostępnych nigdzie indziej dyscyplin sportowych czy dać dostęp do nietypowych, acz przyciągających uwagę usług dodatkowych, jak chociażby zakłady na legalny poker czy blackjacka. Wszystko po to, aby trafić ze swoją ofertą do nowego typującego i przekonać go, że to właśnie u nich opłaca się założyć własne konto. Jedną z najszerzej praktykowanych marketingowych jest też obecnie sponsoring – dlaczego bukmacherzy w niego inwestują i jak robią to najlepsi bukmacherzy w Polsce? To wszystko wyjaśnimy w dzisiejszym wpisie.

sponsoring polskich bukmacherów
Co sponsorują Polscy legalni bukmacherzy?

Dlaczego polscy bukmacherzy zajmują się sponsoringiem?

Sponsoring nie od dziś jest jedną z najczęściej praktykowanych form promocji, nie tylko w branży bukmacherskiej, ale i każdej innej, która stwarza do niego pole. Polscy bukmacherzy sięgają po niego przede wszystkim dlatego, że:

  • pozwala im trafić z reklamą do ściśle określonego grona odbiorców – sponsoring wiąże się nieodzownie z obecnością logo sponsora na strojach, akcesoriach i arenach sportowych drużyn i zawodników, których sponsoruje. Dzięki temu bukmacherzy mogą targetować swoją reklamę, celując z nią w osoby rzeczywiście zainteresowane sportem;
  • umożliwia im bycie kojarzonymi ze sportem – nawet jeśli sponsoring nie przełoży się bezpośrednio na rejestracje u konkretnego bukmachera, sprawi, że będzie on kojarzony ze sportem i stanie się bardziej zaufanym zawodnikiem, o którym ludzie „gdzieś już słyszeli”;
  • jest niesamowicie skuteczny – nie od dziś wiadomo, że sponsorowanie drużyn – zwłaszcza tych popularnych – jest niezwykle skuteczne. Z czego to wynika? Okazuje się, że nie tylko z oglądania przez kibiców spotkań, w których grają zawodnicy opatrzeni koszulkami z logo bukmachera. Wiele do powiedzenia ma tu bowiem również fakt, że zawodnicy Ci są fotografowani przez profesjonalistów. Zdjęcia z kolei trafiają do prasy i najpopularniejszych portali tematycznych, mimochodem zwiększając zasięg reklamy i czyniąc ją skuteczniejszą;
  • zwiększa prestiż i renomę – bukmacherzy zajmujący się sponsoringiem cieszą się zwykle lepszym poważaniem wśród kibiców. Dzięki niemu nie są już anonimowi, a rzeczywiście istniejący w świecie sportu (z którym są nieodzownie związani).

Darmowe 29 PLN bez depozytu w STS

Kod promocyjny: BETONLINE

STS – sponsoring na polskim rynku

Największy polski bukmacher swoją olbrzymią popularność zawdzięcza nie świetnej ofercie (choć co do niej również nie ma wątpliwości), ale też – a może przede wszystkim – akcjom marketingowym, spośród których najważniejszą jest właśnie sponsoring. Przynoszącym mu największe korzyści segmentem jest sponsorowanie piłkarskiej Reprezentacji Polski mężczyzn – zakłady bukmacherskie STS w 2018 roku podpisały wyłączną umowę na takiż sponsoring. Umowa zawarta została do 31 grudnia 2022 roku, co oznacza, że buk będzie pojawiał się w reklamach, na koszulkach i innego rodzaju akcesoriach kojarzonych z reprezentacją w kluczowych dla niej wydarzeniach – Mistrzostwach Europy w 2021 roku oraz Mistrzostwach Świata rok później (jeśli ta oczywiście się na nie dostanie). Firma współpracuje też z wieloma klubami z polskiej Ekstraklasy – od 2013 roku sponsoruje Lecha Poznań. Jej logo znaleźć można również na stadionach i strojach Jagielloni BiałystokCracovii KrakówPogoni Szczecin oraz Górnika Zabrze.

bukmacher betfan bonus
Legalny bukmacher Betfan – Kod promocyjny na darmowy bonus

STS w swojej sponsorskiej roli nie zamyka się jednak w obrębie piłki nożnej. Od 2019 roku jest oficjalnym partnerem Polskiej Ligi Siatkówki, z którą umowę podpisał aż do 2023 roku. Ponadto sponsoruje również klub Amwil Włocławek (koszykówka), ale też kilka drużyn e-sportowych.

Fortuna – sponsoring na polskim rynku

Fortuna, z uwagi na bycie drugim bukmacherem w Polsce, również stara się jak najbardziej angażować w akcje sponsorskie, co zresztą wychodzi jej bardzo dobrze. Współcześnie jej najbardziej prestiżowa umowa związana jest z 1. Ligą Piłki Nożnej Mężczyzn, której jest nie tylko głównym, ale i tytularnym sponsorem. Podobnie ma się sprawa z Pucharem Polski, którego tytularnie sponsoruje. Największą współpracę na poziomie klubowym firma od lat zawdzięcza stołecznej Legii Warszawa, aczkolwiek sponsoruje również mniej utytułowane drużyny z rodzimych lig – Miedź Legnicę, Radomiak Radom oraz Stomil Olsztyn.

Legalny bukmacherOferta bonusówKod promocyjny
sts.pl29 PLN bez depozytuKod: BETONLINE
efortuna.pl2230 PLN w bonusachKod: BETONLINE
betfan.pl600 PLN bez ryzykaKod: BETONLINE

Podobnie jak w przypadku STS, Fortuna nie zamyka swojego sponsoringu na piłce nożnej. Znana jest również z bycia sponsorem reprezentacji Polski w Skokach Narciarskich, ale też najpopularniejszej w Polsce federacji MMA – KSW. Z Legią Warszawa współpracuje również na polu jej koszykarskiego odłamu.

Betclic – sponsoring na polskim rynku

Jeżeli chodzi o sponsoring, bukmacher Betclic jest kolejną legalną firma, która nie próżnuje z marketingiem. Jest sponsorem głównym reprezentacji Polski w siatkówce, której sukcesy pomogły mu zdobyć rozgłos. W sierpniu 2020 roku Betclic podpisał też umowę z federacją Fame MMA, stając się jej głównym sponsorem. Co ciekawe, zagwarantował sobie wyłączność na prezentowanie oferty bukmacherskiej na walki w jej obrębie.

Betclic jest też sponsorem głównym drużyny Piast Gliwice (piłka nożna).

Poprzedni artykułZakłady bukmacherskie STS – Jak obstawiać mecze? Oferta zakładów
Następny artykułNajlepsze oferty na e-sport u Polskich bukmacherów online
Najlepszy bukmacher internetowy to taki, który według opinii oferuje graczom najlepsze kursy bukmacherskie, darmowe promocje, bonusy i świetną aplikację mobilną. Najbardziej popularni bukmacherzy w Polsce to obecnie, Fortuna, STS i Betclic.